معرفی بهترین گوشی های گیمینگ ارزان موجود در بازار

معرفی بهترین گوشی های گیمینگ ارزان موجود در بازار

 

گوشی های گیمینگ با توجه به کیفیتی که دارند قیمت های متفاوتی داشته و ویژگی های خاص خود را دارند. برای انتخاب گوشی های گیمینگ ارزان قیمت حتما قبل از خرید به کیفیت نمایشگریا مانیتور آن، میزان دوام باتری، سیستم عامل و تراشه داخلی آن، میزان حافظه داخلی ، گرافیک آن ، قدرت پردازش و سی پی یو و غیره باید توجه کرد.

ویژگی های گوشی های گیمینگ ارزان : 

تراشه یا مغز گوشی که  نقش اصلی در اجرای بازی های داخل گوشی را دارد و تفاوت اصلی گوشی معمولی با گوشی گیمینگ در نوع تراشه ای بکار رفته در آن می باشد . گوشی های گیمینگ که دارای تراشه هایی مانند کایرنی، اگزینوس،اسنپدراگون، مدیا تک هستند میتوانند بازی های موبایلی را به صورت کاملا روان بدون هیچ گونه کندی و  افت کیفیت و وضوح را پردازش و به اجرا در بیاورند. صفحه نمایشگر گوشیهای گیمینگ دارای کیفیت های فول اچ دی،سوپر رتینا، او ال ای دی هستند.

یکی از مشخصات مهم گوشی های گیمینگ نرخ نوسازی سریع می باشد که به معنی روان بودن گرافیک بوده و به صورتی که کاربر بازی ها را به صورت سینمایی بدون تاری حرکتی و با وضوح بالا برروی صفحه نمایش خور مشاهده کند ار مزیت دیگر نرخ نوسازی بالا در گوشی های گیمینگ در واقع بالا بودن سرعت انتقال صفحه های پیچیده در حین بازی می باشد. گوشی های گیمینگ دارای کارت حافظه یا رم با ظرفیت 10 تا 12 گیگابایت هستند که هرچقدر میزان ظرفیت رم بالاتر باشد سرعت خواندن بازی نیز بیشتر میشود.
گوشی های گیمینگ به دلیل استفاده طولانی باتری و قطعات داخل آن بسیار گرم میشود از این رو این نوع گوشی های گیمینگ ازران دارای فن خنک کننده داخلی هستند که دمای آنها را درحین بازی پایین بیاورد.

بازی های گرافیکی سنگین و فشرده باعث کاهش طول عمر باتری گوشی های گیمینگ می شوند. از این رو باتری گوشی های گمینگ بسیار با دوام تر از باتری گوشی های معمولی ساخته شده است و دارای حداقل ظرفیت 4500 میلی امپر در یک ساعت می باشند اکثر گوشی های گیمینگ ارزان قیمت دارای فناوری فست شارژ هستند و با یک آداپتور 20 ولتی در 30 دقیقه میتوان تا 50 درصد آنها را شارژ کرد.

انواع گوشی های گیمینگ ارزان موجود در بازار را در ادامه بررسی خواهیم کرد:

1. گوشی گیمینگ هونر ایکس 7 

وزن کم 198 گرم ازجنس پلاستیک مقاوم ضد خش و ضد ضربه هستند. نمایشگر آن دارای سایز 6.7 اینچ و نرخ نوسازی ان 90هرتز می باشد . دارای سیستم عامل اندورید 11 بوده وپردازشگر آ ن از نوع اسپندراگون 680 می باشد. پردازشگر مرکزی ان به صورت 8 هسته ای می باشدکه 4 هسته آن از نوع کریو 264 گولد و 2.4 گیگاهرتزی و چهار هسته ی دیگر ان از نوع کریو 265 سلیور 1.9 گیگاهرتزی می باشد. این پردازنده مرکزی به صورت 6 نانومتری بوده وباعث عملکرد سریع گوشی در حین بازی هایی با گرافیک بالا می شود. میزان ظرفیت باتری ان 5000 میلی آمپر در ساعت است. 

2. گوشی گیمینگ شیائومی پوکو ام 4 پرو 5 جی :

گوشی شیائومی ام 4 صفحه نمایشگر آن 6 اینچ بوده نرخ نوسازی ان تا 90 هرتز در ثانیه می باشد سیستم عامل ان به صورت اندروید 11 و ام ای یو ای 12.5 است . باتری انها دارای ظرفیت 5000 میلی امپر در ساعت بوده  دوام بالایی را داشته و نیاز به شارز مکرر در حین بازی را ندارد. چیپست آن 8 هسته ای و 6 نانومتری می باشد.

3.گوشی گیمینگ هونر 50 لایت:

بدنه این مدل پلاستنیک بوده دارای صفحه نمایشی به اندازه ی 6.67 اینچ و رزلویشن تصاویر آن به صورت 1080 در 2376 می باشد فریم این نوع گوشی ها از جنس آلو مینیوم است . سیستم عامل گوشی گیمینگ هونر 50 لایت 11 می باشد. تراشه از نوع اسپندراگون 662 و به صورت 8 هسته ای و دارای سرعت 2 گیگاهرتز است. گوشیهای گیمینگ هونر 50 لایت در دو نوع رم 6 و 8 گیگاباتی تولید شده اند که در مدل گوشی با رم 8 گیکاباتی میتوان بازی های سنگینی که گرافیک انها متوسط به بالاست به خوبی اجرا کرد. این نوع گوشی های دارای سرعت شارژر بالا تا 66 ولت بوده  ظرفیت باتری آنها 4300 میلی آمپر در ساعت می باشد.

4. گوشی گیمینگ پوکو ایکس 4 پرو 5 جی :

دارای صفحه نمایش 6.67 اینچ با رزلویشن 1080در 1920 مگاپیکسل بوده و سیستم عامل آندروید آن 11 میباشد شارژ ران 67 واتی بودو میزان ظرفیت باتری ان تا 5000 میلی امپرد درساعت است ومدت زمان شارژ کامل آن 40 دقیقه می باشد چیپست بکار رفته در این مدل گوشی از انو اسپندراگون 695 بوده و نرخ نوسازی صفحه نمایش ان 120 هرتز در ثانیه می باشد.

5. گوشی گیمینگ سامسونگ گلکسی آ 53 ( 5 جی) :

گوشی سامسونگ a53 بسیار سبک داری وزن 189 گرم و صفحه نمایش ان به اندازه ی 6.46 اینچ با نرخ نوسازی 120 هرتز در ثانیه می باشد. چیپست آن از نوع اگزینوس 1280 و دارای 8 هسته بوده و سیستم عامل اندروید ان 12 می باشد و میزان گنجایش باتری آن 5000 میلی آمپر د رساعت است .

6. گوشی گیمینگ پوکو ایکس 4 جی تی :

دارای نمایشگری به سایز 6.6 اینچ و با رزولوشن 1080در 2640 پیکسل و نرخ نوسازی آن 144 هرتز در ثانیه است سیستم عامل ان اندروید 12 و میزان ظرفیت باتری آن 5080میلی آمپر در ساعت  می باشد. پردازنده ان از نوع مدیا تیک 8 هسته ای می باشد. 

ارسال دیدگاه

    هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.