روش های جلوگیری از آپدیت خودکار اندروید

روش های جلوگیری از آپدیت خودکار اندروید

 

گوشی های اندورید همواره در حال بروز رسانی برنامه های خود هستند آپدیت سیستم آندروید باعث میشود که آپشن های جدیدی به برنامه های آنها اضافه شود و در نتیجه مشکلات و باگ های قبلی آن حذف شوند. لازم به ذکر است که برند های سازنده موبایل از جمله سامسونگ، شیائومی، هواوی و غیره همگی دارای سیستم عامل آندروید می باشد.

آپدیت اندروید گوشی

گوشی های همراه با سیستم عامل آندروید به صورت پیش فرض طوری تنظیم شده اند که با اتصال به اینترنت موبایل یا شبکه وای فای برنامه های آن و خود سیستم عامل  اندورید به صورت خودکار بروزرسانی می شوند داشتن برنامه ها و سیستم عامل اندروید به روز رسانی شده گوشی شما را به ورژن بالاتر ارتقا داده و از آسیب های احتمالی امنیتی و ویروسی شدن یا سرقت رفتن و یا عملکرد کند و نادرست برنامه های گوشی جلوگیری می کند. بروز رسانی سیستم عامل اندروید با بروز رسانی برنامه های اندورید متفاوت میباشد. آپدیت و بروز رسانی سیستم عامل اندروید در واقع دریافت ورژن بالاتر از نسخه اندورید برای گوشی شماست و باعث امنیت و ایمن نگه داشتن گوشی شما  در برابر ویروس ها و غیره میشود. این نوع بروز رسانی را نباید هرگز غیر فعال کنید. اما برنامه های مختلف در گوشی اندروید یا برنامه های نصب شده از گوگل پلی را میتوانید به صورت دستی آپدیت کنید و بروز رسانی خودکار آنها را متوقف کنید.

اکثر برنامه های اندورید دارای حجم بالا بوده و به صورت تقریبی حداقل حجم برخی از برنامه های آنان تا 60 مگا بایت هستند حتی بعضی از  بازی ها تا چند گیگا بایت حجم دارند از این رو بروز رسانی خودکار اندروید باعث مصرف زیاد اینترنت شده و بسیاری از کاربران این  هزینه اضافی را تحمیل نمی شوند. در هنگام آپدیت کردن گوشی آندروید یکبار خاموش و روشن میشود و اگر در حالت بروزرسانی خودکار باشد ممکن است زمان مناسبی نبوده و کاربر درحال استفاده ی ضروری از گوشی خود باشد. به همین دلیل کاربران ازروشهایی برای غیرفعال کردن آپدیت خوکار سیستم عامل اندروید استفاده می کنند.

روش های جلوگیری از آپدیت خودکار آندروید را در ادامه با هم مرور خواهیم کرد.

غیرفعال کردن آپدیت خودکار اندروید به صورت کلی

در این روش به قسمت تنظیمات گوشی رفته بعد آیکون سافت ویر آپدیت را انتخاب کرده در این آیکون با توجه به نوع گوشی و آندوریدی که دارید ممکن است متفاوت باشد و در برخی از گوشی های اندورید گزینه اتو دانلود اور وای فای ، در بعضی از گوشی های دیگر این گزینه با نام  دانلود اپدیت اتوماتیک باشد. تیک خوردن این آیکون ها باعث بروز رسانی خودکار اندورید گوشی شما میشود با برداشتن تیک آنها این گزینه را غیر فعال نموده و از آپدیت خودکار اندوریت گوشی خود جلوگیری می کنید. این روش برای افرادی مناسب است که منظم در زمان لازم گوشی خود را چک کرده و با بررسی گزینه دانلود و انیستال از وجود آپدیت جدید برای گرفتن ورژن بالاتر مطلع شوند.

غیر فعال کردن آپدیت خودکار برای گوشی های اندرویت 8 به بالا

در این روش ابتدا وارد برنامه گوگل پلی گوشی خود شده و وارد آیکون تنظیمات آن شوید و گزینه نتورک پرفرنسز را انتخاب کنید و تب اتو اپدیت آپ را لمس کرده و گزینه ی عدم آپدیت خودکار ان با نام  دونت اتو آپدیت آپ را تیک زده روی گزینه دون قرار دهید.

غیر فعال کردن آپدیت خودکار برای گوشی های اندورید 8 به پایین

در این روش ابتدا وارد برنامه فروشگاه گوگل پلی بروید و از قسمت بالای آن سمت راست گزینه سه نقطه را انتخاب کرده و سپس وارد تنظیمات گوگل پلی بروید در این قسمت آیکون اتو آپدیت اپس را انتخب کرده و تیک آن را برداشته و غیر فعال کنید.

غیرفعال کردن بروز رسانی خودکار برنامه های جانبی از پیش نصب شده

برنامه های از پیش نصب  شده جانبی همان برنامه های انواع خدمات در تلفن همراه هستند که سازندگان گوشی آپدیت آنها را در فروشگاه گوگل پلی فعال نموده اند نصب این برنامه به صورت دستی و میباشد و ارتباطی با برنامه های فروشگاه گوگل پلی ندارد و شما میتوانید در داخل فروشگاه گوگل پلی در قسمت تنظیمات اپدیت خودکار آنها را غیر فعال کنید و اگر قصد دارید به روز رسانی  خودکار یک برنامه خاص را غیر فعال کنید ابتدا وارد گزینه تنظیمات بعد گزینه آپ اینفو وارد شده که اطلاعات نصب برنامه را نمایش میدهد روی گزینه دیتا یوسیج کلیک کرده گزینه اول بک گراند دیتا یوسیج را غیر فعال کنید و از بروز رسانی برنامه خاص به صورت خودکار از طریق اینترنت گوشی جلو گیری کنید.

 

ارسال دیدگاه

    هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.