روش های تشخیص تاچ ال سی دی اصل از فیک

روش های تشخیص تاچ ال سی دی اصل از فیک

 

یکی از مشکلاتی که همه ما گاها با آن روبرو میشویم شکستن صفحه ی گوشی یا تاچ ال سی دی بر اثر ضربه خوردن یا افتادن روی زمین می باشد. به طور کلی صفحه گوشی های همراه از 4 لایه متفاوت ساخته شده اند اولین لایه یا بیرونی ترین لایه گلس یا محافظ صفحه موبایل می باشد لایه دوم تاچ ال سی دی نام دارد. این لایه وظیفه تشخیص حرکات انگشت دست را بر عهده دارد و همچنین دستوراتی مانند ضربه زدن، زوم کردن، سواپ کردن و غیره را انجام می دهند. لایه سوم همان السی دی گوشی است در واقع نمایشگر گوشی به حساب می آید و نقش آن نمایش دادن تصاویر صفحات و محتوای داخل گوشی موبایل است.
لایه چهارم در واقع همان نور پس زمینه میباشد. در اکثر گوشی های تاچ و ال سی دی باهم پرس شده اند درحالیکه دو لایه متفاوت از هم هستند ولی به صورت کلی به آن تاچک ال سی دی می گویند. مجموعه تاچ ال سی دی دارای 5 قطعه به صورت لایه تامین نور، لایه ال سی دی،فریم، تاچ ،گلاس محافظ میباشد.

تاچ ال سی دی اصل و فیک

تاچ ال سی دی اصل یا اورجینال دارای استانداردهای مخصوص شرکت سازنده هستند و به طور کلی به آنها او ای ام می گویند. تاچ ال سی دی های فیک یا تقلبی که به آنها گریدآ و آ مثبت، های کپی، تاچ ال سی دی چینی می گویند و اکثرا توسط شرکت های سازنده لوازم جانبی موبایل در کشور چین ساخته می شوند. از کیفیت پایینی برخودار هستند و بعد از مدتی خراب می شوند و تنها مزیت آنها قیمت پایین است که  نسبت به تاچ ال سی دی اصل دارند.

روش های تشخیص تاچ ال سی دی اصل از فیک را می خواهیم در ادامه تشریح کنیم، پس تا آخر این مطلب همراه ما باشید. 

کیفیت تصاویر

اولین و ساده ترین روش برای تشخیص تاچ ال سی دی اصل از فیک توجه به کیفیت تصاویر و شفافیت آنهاست . در تاچ ال سی دی اصل تصاویر با کیفیت تر و میتوان به راحتی رنگ ها را در آنها به صورت جداگانه تشخیص داد اما تاچ ال سی دی تقلبی یا فیک قدرت تفکیک پذیری رنگ ها را ندارند و تصاویر از شفافیت و وضوح کمتری بر خوردارند.

قیمت

تفاوت قیمت تاچ ال سی دی اصل با فیک بسیار زیاد بوده و این نشان دهنده تقلبی بودن یا اورجینال نبودن تاچ ال سی دی ارزان می باشد.

میزان نور یا روشنایی صفحه

یکی از روش ها برای تشخیص اصل یا فیک بودن تاچ ال سی دی توجه به میزان نور صفحه یا روشنایی آن در محیط  های بیرونی و داخلی میباشد. تاج ال سی دی های فیک در محیط بیرون و جلوی نور آفتاب وضوح و روشنایی کمتری دارند و مشاهده تصاویر درآنها سخت میباشد.

میزان سرعت تاچ ال سی دی

در تاچ ال سی دی اصل در اجرای دستورالعمل های لازم مانند ضربه شدن، زوم کردن و کشیدن صفحات و غیره سرعت بالایی را داشته و بدون هیچ گونه باگ و تاخیری هستند و حساسیت بیشتری را دارند درحالیکه تاچ ال سی دی های فیک سرعت پایین داشته و در اجرای دستورات لمسی وارد شده به کندی عمل می کنند.

پد های به کاررفته روی کابل

 درتاچ ال سی دی های اصل و اورجینال پد هایی که روی کابل تاچ به کار رفته اند بسیار نرم بوده و مانند محافظ عمل می کنند اما پدهای روی کابل در تاچ ال سی دی فیک بسیار بی کیفیت و زبر هستند.

جزئیات لوگوی شرکت سازنده

شرکت های سازنده گوشی در پشت و روی کابل های تاچ ال سی دی خودلوگی شرکتخود راقرار میدهند مثلا شرکت اپل در هر دو طرف کابل تاچ ال سی دی های خود علامت اپل را قرارمیدهد درتاچ ال سیدی های فیک وتقلبی هیچ لوگیزده نمیشودو اگر لوگوی کپی به کار ببرند از کیفیتی پایینی برخودار بوده وبه راحتی قابل تشخیص می باشد.

فونت شماره های سریال ال سی دی ها

تاچ ال سی دی های اصل دارای شماره سریال با فونت کوچک و کمرنگ روی تاچ های ال سی دی خود میباشند اما تاچ ال سی دی های فیک معمولا یا بدون شماره سریال بوده و یا اینکه شماره سریال آنها پر رنگ و با فونت بزرگ درج شده است.

محافظ دوربین سلفی

در تاچ ال سی دی های اصل یک محافظ دور لنز دوربین سلفی به کار رفته است و از آن در برابر خراش و ضربه محافظت میکند اما درتاچ ال سی دی های تقلبی این محافظ برای دوربین سلفی وجود ندارد و دوربین تنها در یک جایگاه ساده قرار گرفته است.

ماندگاری و دوام

دوام و ماندگاری تاچ ال سی دی های اصل در برابر عوامل محیطی و بیرونی مانند گرما، سرما، ضربه، فشار و غیره بسیار زیاد می باشد در حالیکه تاچ ال سی دی های فیک در با کوچکترین ضربه و یا تغییرا آب و هوا و فشارهای وارد شده ممکن است دچار سوختگی ال سی دی و یا پیکسل های خود شوند.

 

ارسال دیدگاه

    هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.